Vi handler med omtanke

Bag om CSR strategien

Vi vil gøre hverdagen bedre for vores kunder, vores kollegaer og for lokalsamfundet.

Vi vil gøre en forskel

I foråret 2018 vedtog ledelsen i Salling Group en ny CSR-strategi for 2018-2021. Strategien blev til efter en grundig gennemgang af FN’s 17 verdensmål for bæredygtig udvikling. Vi gennemgik FN’s mål ét for ét og diskuterede, hvor vi kunne gøre den største forskel. Der var mange hensyn at tage. Vi talte naturligvis om, hvad de enkelte mål og indsatser ville betyde økonomisk. Vi talte om, hvilke mål der lå tættest på vores værdier i føtex og Salling Group. Og endelig var vi optagede af, hvor vi som virksomhed havde størst mulighed for at få indflydelse. 

Vores mission i Salling Group er at gøre hverdagen bedre for vores kunder, vores kollegaer og for lokalsamfundet. Med dette i baghovedet besluttede vi, at bæredygtighed, værdi for kunderne og lige muligheder for alle skulle fungere som vores ledestjerner i arbejdet med at udvælge CSR-aktiviteter. 

Vi kom frem til, at mål nr. 3 om at sikre et sundt liv og fremme trivsel, mål nr. 4 om at sikre alle lige adgang til kvalitetsuddannelse og mål nr. 12 om at sikre bæredygtigt forbrug var de mål, der skulle præge vores arbejde med ansvarlighed og bæredygtighed fremover. 

Vi ved, at den rejse vi har foran os ikke er én, vi kan tilbagelægge på en dag, en uge eller et år. Men hver dag bevæger vi os tættere på målet om mere bæredygtighed.
Thor JørgensenKædedirektør, Føtex

 

Bag om CSR strategien

I godt selskab

Vi samarbejder kun med de bedste og mest visionære i branchen

Samarbejdspartnere